ßßß Cookit - przepis na Savannah – miasto duchów nad oceanem

Savannah – miasto duchów nad oceanem

nazwa

Wykonanie

Ostatnio wybrałam się na weekend nad ocean do malowniczego miasteczka – Savannah.
Podroż zaczęłam od soboty rano i wypożyczenia samochodu. Okazało się to nie tak trudne, gdyż wszystko mogłam załatwić na Polskie prawo jazdy. Wypożyczając samochód w USA jednak warto mieć na uwadze to że poniżej 25 roku życia zapłacimy sporo więcej, oraz poniżej 21 roku życia możemy spotkać się wręcz z odmową wypożyczenia samochodu… Warto również wspomnieć, że o ile benzyna jest bardzo tania (około 3 razy tańsza niż w Europie) to wypożyczenie samochodu nie jest wcale takie tanie. No ale w Stanach bez samochodu się nie da, wiec zadowoleni zapakowaliśmy się do małego Nissana i ruszyliśmy w drogę.
Google pokazało nam że Atlanta – Savannah to 3.5 godziny drogi… Okazało się że przez liczne remonty, jeden przystanek na lunch po drodze, i korek, cala podroż zajęła nam 5 godzin, wiec w sumie nie tak mało… No ale cóż, dotarliśmy na miejsce. Zostawiliśmy rzeczy w miejscu gdzie nocujemy (o tym zaraz) i jedziemy do centrum.
Savannah jest jednym z najstarszych miast w USA, przez co też ma dużo historycznych budynków i wcale nie ma wieżowców. Jest to nie duże miasto, zupełnie inne niż nowoczesna Atlanta; trochę przypomina Europejskie miasteczka. Od razu rzucają się w oczy przepiękne drzewa! Są dosłownie wszędzie i sprawiają że Savannah ma bardzo specyficzny klimat. Myślę że to też dlatego jedną z głównych atrakcji są tutaj wycieczki w poszukiwaniu duchów… W historycznym centrum znajdują się cmentarze, które jeszcze potęgują tajemniczość i lekką straszność tego miejsca. Są tutaj również liczne parki, oraz skwery z pomnikami oraz fontannami. Jako ciekawostka, park z białą fontanna to park w którym zaczyna się film Forest Gump!
Już po kilku minutach chodzenia jesteśmy cali mokrzy… Mimo iż w Savannah jest ten sam klimat co w Atlancie, to przez obecność oceanu jest dużo bardziej wilgotno i często przechodzą burze (łapie nas jedna, którą przeczekujemy w pubie, pijąc pyszne lokalne piwo).
Po zwiedzaniu dzielnicy historycznej, idziemy na nadrzeczna promenadę. Centrum Savannah leży nad rzeką, nie bezpośrednio nad brzegiem oceanu. Promenada naprawdę jest bardzo urokliwa, stare budynki, bardzo dużo ludzi, wszyscy są zadowoleni
Znajdujemy wielki sklep ze słodyczami, ale nie kupujemy nic tylko idziemy na kolacje na owoce morza
Każda restauracja na bulwarze proponuje właśnie takie specjały – i dobrze, bo w końcu jesteśmy nad rzeką i nad oceanem. Ja decyduje się na raki, podane z masłem rakowym, pikantnym ryżem (niestety raki były bardzo male i nie wiele było w nich mięsa :(), inni biorą rybę, która oczywiście amerykańskim sposobem jest smażona w panierce i podana z frytkami, ale widać że jest smaczna i świeża. Na deser wybieramy się jeszcze do słynnej lodziarni Leopold – która jest znana nie tylko z pysznych lodów, ale również z tego że bywali w niej sławni ludzie (udokumentowane zdjęciami na ścianach).
Svannah (może ze względu na atmosferę miasta) ma spora wyższą szkołę artystyczna i to z niej właśnie pochodzili nasi gospodarze… Jedna dziewczyna była znajomą z dzieciństwa mojego znajomego który wybrał się ze mną na ta wycieczkę, i to właśnie ona zaproponowała że możemy u niej przenocować. Cóż od początku spodziewałam się ze to nie będzie najbardziej komfortowa noc, no ale w sumie jedną noc to można niby przenocować praktycznie byle gdzie… Była już 2ga w nocy, po ciężkim dniu (byłam kierowcą) byłam po prostu zmęczona, dostałam kanapę w salonie i myślałam ze dam rade spać… ale niestety, okazuje się że będąc alternatywnym artystą trzeba pracować w nocy, a komponowanie strasznej muzyki do horrorów obowiązkowo musi być robione wtedy kiedy zmęczeni goście śpią na kanapie w salonie 😀 W końcu znalazłam jakiś wolny pokój (oczywiście pokój był nie używany, gdyż wszyscy razem spali na materacach rozłożonych w salonie), gdzie mogłam spokojnie się wyspać.
No ale kolejny dzień mieliśmy spędzić na plaży! 😀 Wstaliśmy nie tak rano, ale od razu wyruszyliśmy nad ocean na Tybee Island. Tam śniadanie, w typowej amerykańskiej śniadaniarni – dla mnie omlet z krewetkami i warzywami i tradycyjnymi grits – kasza manna, którą tutaj wszyscy uwielbiają.
Plaża sama w sobie jest zwykła plaża, woda nie jest tez jakaś super (po za tym ze jest ciepła), no ale w końcu to ocean!
Cały dzień zdecydowanie był udany, mimo ze trochę zbyt mocno opaliłam sobie plecy i co ciekawe na plaży nie było pryszniców!
Zmęczeni wróciliśmy do Atlanty późnym wieczorem!
Zdecydowanie weekend był super (mimo kilku koszmarków :p)